Przetarg nieograniczony na dostawę artykułów spożywczych z podziałem na zadania bezpośrednio do siedziby Zamawiającego
Dom Pomocy Społecznej w Jaskulinie Jaskulin 13, 58-170 Dobromierz
tel./fax 74 858-62-21
e-mail: sekretariat@jaskulin.naszdps.pl
Ogłasza przetarg nieograniczony na dostawę artykułów spożywczych z podziałem na zadania bezpośrednio do siedziby Zamawiającego
CPV:
15.00.00.00-8 Żywność, napoje, tytoń i produkty pokrewne
03.00.00.00-1 Produkty rolnictwa, hodowli, rybołówstwa, leśnictwa i podobne
15.81.00.00-9 Pieczywo, świeże wyroby piekarskie i ciastkarskie
15.13.11.00-6 Produkty mięsno-wędliniarskie
15.40.00.00-2 Oleje i tłuszcze zwierzęce lub roślinne
15.50.00.00-3 Produkty mleczarskie
15.13.15.00-0 Produkty drobiowe
15.33.11.70-9 Warzywa mrożone
15.33.00.00-0 Przetworzone owoce i warzywa
15.80.00.00-6 Różne produkty spożywcze
15.60.00.00-4 Produkty przemiału ziarna, skrobi i produktów skrobiowych
03.20.00.00-3 Zboża, ziemniaki, warzywa, owoce i orzechy
03.14.00.00-4 Produkty zwierzęce i podobne
03.31.00.00-5 Ryby, skorupiaki i produkty wodne
1. Przedmiotem zamówienia jest dostawa artykułów spożywczych bezpośrednio do siedziby Zamawiającego z podziałem na części:
-
część nr I – PIECZYWO
-
część nr II – MIĘSO I WĘDLINY
-
część nr III – PRODUKTY MLECZARSKIE, SERY, JAJA, TŁUSZCZE, OLEJE
-
część nr IV – WARZYWA I OWOCE MROŻONE, MIĘSO DROBIOWE
-
część nr V – RYBY I PRZETWORY RYBNE
-
część nr VI – WARZYWA I OWOCE
-
część nr VII – RÓŻNE ARTYKUŁY SPOŻYWCZE – MĄKI, KASZE, PRZETWORY WARZYWNE
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawierają załączniki od nr 1 do nr 7 do projektu umowy - załącznika nr 5 do SIWZ. Wielkości (masa, ilość) wyszczególnionych produktów przez Zamawiającego są wielkościami prognozowanymi i służą wyłącznie do porównania ofert. Wykonawcy nie będzie przysługiwało jakiekolwiek roszczenie z tytułu nie pobrania przez Zamawiającego przewidywanej ilości asortymentu.
Podana ilość artykułów, produktów może się zmienić w zależności od potrzeb Zamawiającego. W powyższym wypadku ceną zwiększonego asortymentu będzie cena jednostkowa podana przez Wykonawcę w ofercie.
Uwaga: Przywołane w dokumentacji nazwy handlowe produktów służą wyłącznie do określenia cech jakościowych, ilościowych i innych przedmiotu zamówienia. Zamawiający dopuszcza dostawę artykułów zamiennych, pod warunkiem zachowania przez w/w produkty cech jakościowych, charakterystycznych walorów smakowych i zapachowych oraz takiej samej masy i wydajności (nie mniejszej) jak artykuły podane w szczegółowym opisie przedmiotu zamówienia (załącznikach od nr 1 do nr 7 do projektu umowy). Zamawiający dopuszcza zmianę wielkości opakowania (gramatury/ilości sztuk w paczce) oferowanego produktu (w granicach +/-25%)..
DOTYCZY PRODUKTÓW, KTÓRYCH JEDNOSTKĄ MIARY JEST SZTUKA/PACZKA: Jeżeli oferowana przez Wykonawcę wielkość opakowania (gramatura/ilość szt. w paczce) jest większa/mniejsza (w granicach +/- 25%), wówczas Wykonawca jest zobowiązany przyjąć do wyceny ofertowej wielkość opakowania (gramaturę/ ilość szt. w paczce), z jednoczesnym dokonaniem:
-
proporcjonalnego zwiększenia ceny jednostkowej w wypadku, gdy wielkość oferowanego przez Wykonawcę opakowania (gramatura/ilość szt. w paczce) jest mniejsza niż wskazana w Wykazie produktów;
-
proporcjonalnego zmniejszenia ceny jednostkowej w wypadku, gdy wielkość oferowanego przez Wykonawcę opakowania (gramatura/ ilość szt. w paczce) jest większa niż wskazana w Wykazie produktów.
Dostarczony towar powinien być w pierwszym gatunku, odpowiadać przepisom i normom obowiązującym na terenie Unii Europejskiej oraz Polski, zgodny z obowiązującymi atestami, oraz systemem HCCAP.
Wykonawca będzie w szczególności zobowiązany do przestrzegania przepisów:
-
ustawy z dnia 25 sierpnia 2006 r. o bezpieczeństwie żywności i żywienia /Dz. U. z 2018 r., poz. 1541 t. j. ze zm./,
-
ustawy z dnia 12 grudnia 2003 r. o ogólnym bezpieczeństwie produktów /Dz. U. z 2016 poz. 2047 t. j. ze zm./.
Na każdym dostarczonym opakowaniu musi znajdować się etykieta z następującymi danymi:
-
nazwa i adres dostawcy lub producenta,
-
nazwa i rodzaj produktu,
-
termin przydatności do spożycia (dzień, miesiąc, rok),
-
masa netto/ pojemność,
-
wykaz składników według udziału surowców.
Specyfikacja Istotnych Warunków Zamówienia wraz z załącznikami zostanie zamieszczona na stronie internetowej www.jaskulin.naszdps.pl/bip
2. Termin wykonania zamówienia:
w zakresie wszystkich części od dnia 02.01.2021r. do dnia 31.12.2021 r.
3. Warunki udziału w postępowaniu oraz podstawy wykluczenia:
3.1 O zamówienie mogą się ubiegać Wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału określone w art. 22 ust.1 ustawy dotyczące:
3.1.1 kompetencji lub uprawnień do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów:
Warunek zostanie uznany za spełniony, jeżeli wykonawca oświadczy, że spełnia w/w warunek,
3.1.2 sytuacji ekonomicznej lub finansowej:
Warunek zostanie uznany za spełniony, jeżeli Wykonawca oświadczy, że spełnia w/w warunek,
3.1.3 zdolności technicznej lub zawodowej:
Warunek zostanie uznany za spełniony, jeżeli Wykonawca oświadczy, że spełnia w/w warunek.
3.2 O zamówienie mogą ubiegać się wykonawcy, którzy:
3.2.1 nie podlegają wykluczeniu z postępowania na podstawie art. 24 ust.1 ustawy,
3.2.2 nie podlegają wykluczeniu na podstawie art. 24 ust.5 pkt.1,2,3,4 i 8 ustawy.
4. Wykaz oświadczeń i dokumentów, jakie mają dostarczyć Wykonawcy w celu potwierdzenia spełnienia warunków udziału w postępowaniu oraz braku podstaw wykluczenia:
4.1. W celu wstępnego potwierdzenia, że Wykonawca nie podlega wykluczeniu oraz spełnia warunki w postępowaniu, oferta musi zawierać następujące dokumenty:
4.1.1 oświadczenie wykonawcy, że spełnia warunki określone art. 22 ust.1b ustawy na formularzu oświadczenia stanowiącym załącznik nr 2 do SIWZ;
4.1.2 oświadczenie wykonawcy, o braku podstaw do wykluczenia wg załącznika nr 3 do SIWZ.
Zamawiający wezwie wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 5 dni, aktualnych na dzień złożenia oświadczeń lub dokumentów, w szczególności dokumentów wymaganych w pkt. 4.2 i 4.3 SIWZ.
4.2. Wykaz oświadczeń lub dokumentów składanych przez Wykonawcę w postępowaniu na wezwanie Zamawiającego w celu potwierdzenia okoliczności, o których mowa w art. 25 ust.1 pkt 3 ustawy Prawo zamówień publicznych, które należy przedłożyć:
4.2.1. Odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust.5 pkt.1 ustawy,
4.3.1 Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w pkt. 4.2.1 składa dokumenty wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości.
Dokumenty, o których mowa w pkt. 4.3.1 powinny być wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert,
4.3.2 Jeżeli w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w pkt. 4.3.1, zastępuje się je dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub oświadczenie osoby, której dokument miał dotyczyć, złożone przed notariuszem lub przed organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania wykonawcy lub miejsce zamieszkania tej osoby.
5. Oświadczenie wykonawcy o przynależności albo braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej wg załącznika nr 4. W przypadku przynależności do tej samej grupy kapitałowej Wykonawca może złożyć wraz z oświadczeniem dokumenty bądź informacje potwierdzające, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu. Powyższe oświadczenie wykonawcy przekazują zamawiającemu w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy pzp.
6. Zamawiający nie żąda wniesienia wadium.
7. Zamawiający dopuszcza składanie ofert częściowych.
Wykonawca może złożyć ofertę na dowolną ilość części opisanych poniżej:
-
część nr I – PIECZYWO
-
część nr II – MIĘSO I WĘDLINY
-
część nr III – PRODUKTY MLECZARSKIE, SERY, JAJA, TŁUSZCZE, OLEJE
-
część nr IV – WARZYWA I OWOCE MROŻONE, MIĘSO DROBIOWE
-
część nr V – RYBY I PRZETWORY RYBNE
-
część nr VI – WARZYWA I OWOCE
-
część nr VII – RÓŻNE ARTYKUŁY SPOŻYWCZE – MĄKI, KASZE, PRZETWORY WARZYWNE.
8. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych.
9. Zamawiający nie zamierza zawrzeć umowy ramowej.
10. Zamawiający nie zamierza ustanowić dynamicznego systemu zakupów.
11. Zamawiający nie zamierza dokonać wyboru najkorzystniejszej oferty z zastosowaniem aukcji elektronicznej.
12. Zamawiający nie przewiduje realizacji zamówień, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 i 7 lub art. 134 ust. 6 pkt 3 ust. pzp.
13. Kryteria oceny ofert i ich znaczenie:
-
cena – waga 60%,
-
termin płatności – waga 40%.
14. Oferty należy składać w siedzibie Zamawiającego :
Dom Pomocy Społecznej w Jaskulinie, Jaskulin 13, 58-377 Dobromierz, w sekretariacie, w terminie: do dnia 11.12.2020 r. do godziny 09:00. Oferty muszą być sporządzone w języku polskim.
15. Termin związania ofertą ustala się na 30 dni liczone wraz z upływem terminu składania ofert.
16. Ogłoszenie o zamówieniu zostało zamieszczone w Biuletynie Zamówień Publicznych w dniu 03.12.2020 r.